آشنایی با هنرمندان موسیقی سیستان و بلوچستان - دانلود آهنگ

آشنایی با هنرمندان موسیقی سیستان و بلوچستان - دانلود آهنگ

موسیقی سیستان و بلوچستان/ زابلی و بلوچی / پاپ زاهدان
آشنایی با هنرمندان موسیقی سیستان و بلوچستان - دانلود آهنگ

آشنایی با هنرمندان موسیقی سیستان و بلوچستان - دانلود آهنگ

موسیقی سیستان و بلوچستان/ زابلی و بلوچی / پاپ زاهدان

عید فطر

آهنگ بسیار زیبا و شاد به مناسبت عید فطر با صدای محمدرضا میری

عیدفطر/محمدرضا میری

عیدفطر

نظرات 17 + ارسال نظر
جواد عدیلی چهارشنبه 5 شهریور 1393 ساعت 15:52

باسلام و درود به همه دوستان عزیز کار اجرا شده توسط جناب آقای میری به نام عید فطر فقط شعری با گویش سیستانی دارد بروی آهنگی به نام ماه پیشونی از آقای مجید اخشابی ....پس لطفا ننویسید با آهنگسازی آقای میری ....فقط شعر و کلام آن تغییر کرده و متاسفانه بصورت خیلی ناشیانه و غیر حرفه ای اجرا شده اولا وقتی شعر به گویش محلی سیستان میباشد باید حداقل از موزیک متناسب با فضای کار استفاده شود نه کار کسی دیگری را برداشته و به صورت غیر حرفه ای با گویش محلی خواند ....این کار خودش یک نوع دزدی هنری است دوم اینکه صدای خواننده اثر با آهنگ مچ نبود و به قول اهل فن فالش بود اصل کار رو وقتی باصدای استاد اخشابی میشنوید هارمونی های بکراند کار با کلام همخوانی دارد ولی اجرای بد با گویش سیستانی بروی آهنگ کسی دیگر اونم به اسم خود ارایه دادن کار بسیار زشتی است کاش جناب میری همین شعر را با آهنگسازی خودشان و با استفاده از سازهای محلی ولی به صورت پاپ اجرا میکردن ...این گونه کار ها به جز افت موسیقی سیستانی و بی ارزش شدن خود خواننده چیز دیگری ندارد.....با تشکر جواد عدیلی

ممنون از شما دوست عزیز بابت ارادتی که به این وبلاگ دارید.
بنده فقط فرستنده آثار هستم .
حتما اصلاح خواهد شد

مصطفی یکشنبه 13 مهر 1393 ساعت 11:18 http://sistanmusic.blogfa.com

سلام.بنده مصطفی نیک پور هستم .لازم به بیان یک حقیقت است که در رابطه با این اثر بنده عرض کنم .شعر این اثر در سال 1378 توسط استاد اصغر اسکندری سروده شده و اقای محمدی در همان سال با اهنگسازی و تنظیم فولکلور سیستانی اقای میری خوانده که همان سال از صدا و سیمای زاهدان پخش شد.
تابستان امسال بنده به اقای میری گفتم این کارو خودشان بخوانند . چون زمان تا عید فطر نبود اقای میری در حضور خود بنده این کار را همین جوری خواند ورفت و قرار نبود این کار با این اهنگ پخش شود حتی اقای میری گفتند این کار 6/8 تنظیم شود مثل این کار یعنی تویه این راستا ..بنده این رو جهت نمونه به صدا و سیمای زاهدان ارسال کردم و گفتم این شعر را میخواهیم به این روش تنظیم کنیم یعنی با ارکستر پاپ .که ناگهان در روز عید فطر این نمونه کار پخش شد .
اقای جواد عدیلی .استاد میری اثاری رو در کشور به ثبت رساندند که هنوز مردم استان خودش این ها نشنیده و ندیده اند و اگر هم رویه این اهنگ خواندند فقط به خاطر اسرار بنده بوده تا بتونیم به روش هایه نو کارها رو انجام دهیم .
اهنگ اصلی این کار اول مهر امسال تنظیم و تمام شد و برای عید فطر سال بعد منتشر خواهد شد
یک حقیقت دیگر رو هم بگم جهت اثبات عرایضم ..میتوانید به سایت های زیر مراجعه کنید
سایت رادیو تلوزیون ارتش .تلوزیون نماهنگ سلحشوران مقتدر در سال 1390
سایت صدا وسیمای کشور . اهنگ وقتی امام امد و آسمونی بصورت ارکسترال
صدا وسیمای شیراز .سرود ملی فارس بنام خاک اسمونی بصورت اکسترال
تهران موزیک . یزد موزیک
وب سیستان موزیک
البوم های خواننده هایی مثل وحید خراطها .بهرون .احمد جعفری .محسن بهمنی . ابادیان .ارش کریمی. ودیگر خواننده ها
بزودی هم البوم ایشان با اهنگسازی و تنظیم و خوانندگی خودشان در سایت تهران موزیک قرار میگیرد....انشاا...

محمد سرگزی از زاهدان دوشنبه 14 مهر 1393 ساعت 10:02

با سلام .در جواب آقای عدیلی ...شما که برای کار اقای میری ایراد گرفتید چقدر خودتان بلدید .تا جایی که من یادم هست تو خلاقیتی نداشتی که حالا بیایی برای یک کسی دیگه ایراد بگیری .آقا میری دمشم گرم .همین قدر که تونسته روی یک ملودی پاپ بیاد یک گویش سیستانی رو اجرا کنه خودش یک هنره ...خیلی از افرادی که ادعا دارند نمیتونن حتی یک ترانه فارسی رو هم رویه یک اهنگ پاپ درست بخونن تا چه برسه به خوندن یک ترانه سیستانی رویه یک اهنگ پاپ ...بنده به نوبه خودم از این هنرمند تشکر میکنم.دمش ما گرم

دوست عزیز نظرات گفته شده شخصی هست و نباید از روی اهانت پاسخ داده بشه
ضمنا شما مدتی هست با یک IP مشخص با نام ها مختلف نظر میزارید و حمایت از جناب میر دارید.
مطمنا اشتراک آثار فقط به نظر و ارسال خوده هنرمنده و بنده به هیچ وجه آهنگ درخواستی نمیزارم چون ساختار وبلاگ اینگونه نیست.پس خواهشا جناب میری خودشون با نام مستقل و Ip مشخص پاسخگو باشند.

امید سراوانی دوشنبه 14 مهر 1393 ساعت 10:14

دمت گرم محمد رضا بچه محل ...دوستت داریم ...منتظر کارهای بعدی هستیم ...بترکه چشم اونایی که نمی تونن ببیننت .....ای والا

آی پی: 2.145.67.229
رعایت کنید

محمد سرگزی دوشنبه 14 مهر 1393 ساعت 10:20

facebook.com/studio90music

آی پی: 2.145.67.229
این آدرس با چندین نام اقدام به پست در وبلاگ دارند
دوست عزیز لطفا رعایت کنید.درصورت مشاهده آدرسIp شما مسدود خواهد شد.

مصطفی چهارشنبه 16 مهر 1393 ساعت 01:31

سلام .دوستان در منزل ما مهمان بودند و هر یک نظر شخصی خود را با نام خودشان به جهت ارادتی که دارند برایتان در جواب اقای جواد عدیلی ارسال نمودند .تشکر

هنرمندان عزیز دلیل بسته شدن ارسال نظرات فقط به دلیل بیراهه رفتن اصل رساله وبلاگ هست.لطفا همکاری کنید.
ارسالی نظر از جناب عدیلی:


جوابیه به نظر دوستان درباره کار عید فطر جناب میری
بازگشت ←
جواد عدیلی <javad_adili2000@yahoo.com>
یکشنبه 27 مهر 1393 @ 09:28 ق.ظ
.باسلام به همه عزیزان و هنردوستان عزیز وهمچنین به دوستانی که با ادبیاتی زیبا نسبت به من لطف داشتن...درباره آهنگی که جناب میری خوانده بودن و نقدی که کردم چند نکته باید خدمت عزیزان عرض کنم که آنچه اساس یک نقد را تشکیل می دهد احاطه به موضوع یا پدیده ی مورد نقد ، استفاده از یک روش منطقی ، داشتن دید همه جانبه گر و احتراز از دخالت دادن احساسها و حب و بغض های شخصی است . نقد ارزیابی منطقی یک اثر یا پدیده است.. نقد یک روش بررسی آگاهانه و مدبرانه است که حاصل آن سازندگی ، تعامل و پیشرفت بیشتر است ، نه ایجاد تنش های مخرب .
یکی از بزرگترین آسیب های اجتماعی کشور های توسعه نیافته ، کمبود فرهنگ نقدهای سازنده و فرهنگ انتقاد پذیری است...جناب میری از دوستان خوب من هست و پس از سالها دوری از این استان و کار در مرکز توقع بیشتری میرفت که کاری در خور این استان بخوانند نه شعری باگویش سیستانی را برروی آهنگ یکی دیگر چون آهنگ ساخته شده جناب اخشابی برای همان شعر خودش ساخته شده که گذاشتن گویش سیستانی روی آن کاربا توجه به هجاهای شعر سیستانی کار اشباهی است در حالی که موسیقی اصیل سیستانی داری ملودیهای بسیار شیرینی است که با خلاقیت آهنگساز و تنظیم خلاقانه میتوان از دل همین موسیقی بومی کارهای پاپ زیبایی خلق کرد...همانطور که دوست عزیز و هنرمند خوب استانمان جناب آقای محمدرضا هدایتی دریکی از کنسرت هایش یه کار استاد شهری را با تنظیمی زیبا وبا سازهای کلاسیک وبارعایت حفظ ملودی اصلی اجرا کردن که کار نو و جدیدی بود ویا میتوان از گروه رستاک نام بود که یه کار قدیمی بلوچی ازاستاد ماشاالله بامری را بارعایت ملودی اصلی ولی باتنظیم امروزی به صورت زیبایی اجرا کردن و موسیقی زیبای بلوچی را به صورتی متفاوت وجذاب به همه معرفی کردن من چون تسلطی به گویشهای بومی این استان ندارم چه زابلی و چه بلوچی از ساخت آهنگ پاپ در این زمینه پرهیز کردم وهمیشه از راهنمایی دوستان هم استانیم استفاده کردم....ولی جناب میری همانطور دوست عزیزمان مصطفی نیکپور گفتن کاش عجله نمیکردن واین کار رو سال بعد ارایه میدادن چون پخش یک اثر شناسنامه یک هنرمند میباشد ...وارایه یه کار ضعیف واستفاده از آهنگ کسی دیگه ولی با گویش محلی کار خلاقانه ای نیست....از جناب آقای میری که سالهاست ترک استان کردن ودرپایتخت بابزرگان موسیقی نشست و برخاست دارن ارایه اینکار بعید بود....و باشناختی که از ایشان دارم وبا تعاریفی که دوستان از دور نزدیک به من میدهند این کار عید فطر کاری ازنظر موسیقی ناشیانه بود....من خودم نه سیستانی هستم ونه بلوچ ولی ازبدو تولد دراین استان زندگی کردم وازموسیقی بکر این استان لذت میبرم...واز استاد بومی هم کسب فیض میکنم و یک تعصب خاص به این موسیقی دارم ...یکی از ضعف های این استان متاسفانه با وجود استعدادهای بکر موسیقی عدم آشنایی باعلم روز آهنگسازی و تنظیم و صداسازیست و اینکه در این دنیای بیکران موسیقی که بعد از بیست سال کار در این زمینه هنوز خودم رو هنرجو میدانم ولی عده ای بعد از چند روز ساز زدن خود را استاد دارن و هیچکس رو قبول ندارن....جسارت خدمت جناب میری نباشه ...من همچنان منتظر کارهای زیبای ایشان هستم وباتوجه که سخن دراین زمینه زیاد هست درپایان سخنی از حضرت علی رانقل میکنم که میفرمایند کسی که عیب و کاستیهای تورا پنهان کند و به منظور اصلاح،آنهارا به تو تذکر ندهد.دشمن توست...باتشکر ازهمه دوستان وباتشکر فراوان ازسعه صدر مدیریت محترم وبلاگ...

نیکو پنج‌شنبه 22 آبان 1393 ساعت 07:44

با سلام ....
آقای عدیلی شما بیش از حد فکر کردین این استان فقط واسه شماست ... هر کسی با هر ایده ای ازاده کار کنه ....
اقای مدیر این وب ...اگه لغو پیامها بخاطر ارسال از یک آی پی هست ..دوستانم با من هم عقیده اند و مطب خودشان را ارسال میکنند شما یا نباید نظر در وب قرار دهید یا اگر نظرات را اعلام میکنید از نو ر پشمی این و آن بپر هیزید و نظرات همه را همان طوری که نوشته اند برای مخاطب بگذارید ....خودتان هم به اصولی که میگید پایبند باشید ....

دوست عزیز مدتی بود که امکان ارسال نطرات در وبلاگ برای عموم بسته بود.
جهت اطلاع شما:

ضمنا معرفی آثار فقط درصورت تماس مستقیم خوده هنرمند با ما صورتپذیر است و
این سایت به هیچ عنوان بادرخواست شخص ثالث یا وابسته به هنرمند و یا موزیک درخواستی ،
مسئولیتی نسبت به ارسال آثار ندارد.

پس اگر آمار آثار بعضی هنرمندان، که میبینید متفاوت هست
تماس و ارتباط مستقیم خوده هنرمند با وبلاگ هست.

جناب میری اگر علاقه به ارسال آثار دارند خودشون باید مستقیم با وبلاگ در ارتباط باشند.

رضا گرگ یکشنبه 2 آذر 1393 ساعت 17:08

سلام آقا ....
وب جالبی داری...دمت گرم ...یه نظری بدم ...آقا جان آهنگ عید فطر رو گوش کردم دمش گرم ....با بقیه فرق داشت ... صداشم فرق داشت ....باید این آقای میری بیشتر از این کارا انجام بده ...بخاطر اینکه 1- صداش با بقیه فرق میکنه 2- کارش با بقیه فرق میکنه .....ای ولا لذت بردیم واقعا ........ ای ول سیستان.....دوست داریم

نیک پور دوشنبه 3 آذر 1393 ساعت 15:08

سلام و عرض ادب ..... گلایه شما رو خواندم ...
شما گفتید ... آثار هنرمندان با تماس خودشان در وبتان گذاشته میشود ..در غیر این صورت اثر کسی را در وبتان نمیگذارید ....درسته ....
جا لبه .چرا اثر استاد میری رو بدون هماهنگی با خودش تو وبت گذاشتی ...اگه راست میگی ....
چرا اجازه نگرفتی . سختت بود .در ضمن این شما هستین که غرور دارین و کارهای دیگه استاد میری رو تو وبتون نمیزارین ... من که ادرس دادم بهتون ......
واقعا که....
یا حرفی رو نزن .. یا اگه زدی خودت پایبند باش آقای محترم.....
راستی اینم بگم ....این نظر شخصیمه پس تو نظراتت بزارش اگه غرور نداری....فعلا

صابر منش شنبه 8 آذر 1393 ساعت 16:17

سلام و ارادت ....خبری رو میفرستم برات برای اونایی که چشم دیدن بچه های زاهدان و سیستان رو ندارن مثل این اقای جواد عدیلی ..البته قبلش اینم بگم اقای جواد عدیلی شما که بچه این استان نیستی و کسانی که مثل تو هستن واز محبت هنرمندان ما دارن سو استفاده میکنن ..خوب گوش کنید ...ما هنرمندانی داریم که تو و امسال تو به اندازه یک لحظه حضورشون هم نیستید مانند زنده یاد شریف ... زنده یاد شهری ...حالا هم که یک عزیزی در سطح کشور اهنگ میسازد و تنظیم میکند تو و امسال تو با سمپاشی و الوده کردن فضای هنری میخواهید چهره و توانایی های این عزیزان راناچیز جلوه بدید وفکر کردید اگر مردم فهیم این استان به شما جولان دادن شما هر غلطی یا هر نظری رو نسبت به هنرمندان این استان منصوب کنی ...کور خوندی ...تو و امسال تو از حسودی دارید میترکید و نمیتونین ببینین .....
اقای محمد رضا میری یکی از فرزندان سیستان است و باعث افتخار سیستان ....به کسی مربوط نیست که چه اهنگی را میخواند .مخصوصا تویه بیرجندیه تفرقه انداز ...
کسی که در مصاحبه هایش همیشه نام سیستان را به زبان میاورد .. روز نامه های کشور . صدا وسیمای کشور ..اجراعات زنده ..وغیره
اقای مدیر وب لطف کن و از فرزندان این استان حرف بزن .. نه از ادمایی سود جو و تفر قه اندازی که از جایی دیگه بخاطر موقعیت شغلی یشان به این خاک پا گذاشتن و ما به اینها لطف کردیم و حالا برای هنرمندانمان بیشتر از دهنشان حرف میزنن .........
این پیام رو بذار و بخدا قسم اگه یک بار دیگه این بی هنر نسبت به هنرمندان استانمان بخواهد بی حرمتی کند اون ور سکه رو بهش نشون میدیم .....تمام
شرمنده که تند شدم ..باید یکی جلویه این بی هنر رو بگیره .....
در ضمن اون خبر رو هم العانه نمیگم ..باشه یه چند روز دیگه خودت از جایه دیگه میشنوی
ممنون ...حتما بزارش تا ببینن .

دوست عزیز لطفا این بحث بیخود تموش کنید

جواد عدیلی شنبه 22 آذر 1393 ساعت 15:31

باسلام به همه عزیزان... این آهنگ عید فطر جناب میری بعد از به چالش کشیده شدن توسط اینجانب متاسفا نه هیچ جواب کارشناسی بهش داده نشد و فقط با الفاظی که نشان از شخصیت خانوادگی عزیزان هست پاسخ داده شده ....این پاسخ ها نشان از سواد پایین موسیقی دوستان هست....متاسفم که هنوز ادبیات انتقاد وجواب انتقاد و نداریم و فقط با حس ناسیو نالیستی صحبت میکنیم ....باتشکر از مدیر وب سایت لطفا جوابیه هایی رو بزارید که کارشناسی باشه و باعث پیشرفت کارهای هم استانی ها باشه نه این ادبیات نادرست که جز بی احترامی و آبروی استان را بردن هیچ سودی نداره ....باتشکر

نیک یکشنبه 7 دی 1393 ساعت 07:08

سلام...
خبر مصاحبه استاد میری با روزنامه زاهدان در مورخه 19 آذر را به شما دادم .مصاحبشم خوندم ....بسیار جالب و با وقار صحبت کرده بودند...
و اما جواب کارشناسی برای اقای عدیلی .
وقتی جوابتو ندادن یعنی حرف بیخود نزن و برو دنبال کارت و دیگم ادعا نداشته باش ..به سلامت...
مصاحبه رو برایتان ایمیل میکنم ..ممنون بای

نیک سه‌شنبه 9 دی 1393 ساعت 23:39

سلام و عرض ادب ...
دیشب توسط اقای محمد عارف شنیدم که استاد میری با اقای داریوش رودینی در شیراز تدارک یک کنسرت بزرگ رو میبینن ..خیلی جالب ..هنرمندان سیستان حالا در استانهای بزرگ خودشان را به رخ میکشند نه بهتر بگم نشان میدهند استاد میری آهنگساز و تنظیم کننده و رهبر ارکستر و اقای رودینی نوازنده درام و پیانو این ارکستر خواهند بود ...
در ضمن فیلمی از گوشه های تمرین ارکستر بزرگ استاد میری رو بهم داده برایتان با روزنامه زاهدان ایمیل میکنم ..
لطف کنید و در وب زیبایتان برای این بچه هنرمندان بزارید ...
مرسی گلم زنده باد سیستان

نیک پنج‌شنبه 11 دی 1393 ساعت 23:20

پنج شنبه, 11 دی 1393

خانه
آثار
نام آوران
چهره های فرهنگی
مقالات
ارتباط با ما
یادداشت
هامون
با بزرگان
ارسال مطلب

گفتگو با محمدرضا میری تلاش برای موسیقی مدرن سیستان

پرینت
ایمیل

توضیحات
دسته: خبر
منتشر شده در 18 آذر 1393
نوشته شده توسط Super User





گزارش: محمدعلی تدبیری

اشاره:

محمدرضا میری قلعه نو متولد سال 51 در سیستان است، او که دانشجوی موسیقی است و سالهاست در این عرصه فعالیت می کند در استان خودش سیستان و بلوچستان چندان شناخته شده نیست اما چهره و کارهایش برای مردم استان فارس و شهر شیراز بسیار آشناست، محمدرضا میری گفتگوها و اجراهای فراوانی در شبکه های ملی و استانی کشور داشته است او بارها و بارها در جشن های مختلف میهمان دلهای مردم کشور بوده و دل آنها را شاد کرده این بار محمدرضا میری میهمان روزنامه ی زاهدان شد تا از فعالیت و زندگی اش برای خوانندگان ما بگوید.

آقای میری در ابتدا از جوانه زدن هنر موسیقی در خود بگویید و اینکه چگونه وارد این عرصه شدید؟

موسیقی را از همان زمان کودکی شروع کردم. یادم هست قدیما بعضی شبها در ماه مخصوصا در زمستان (شب یلدا) بستگان نزدیک در منزل ما دور هم جمع می شدند و شعرخوانی می کردند که در سیستان به این کار بحث و بیت می گویند "همین مشاعره خودمان" ویک نفر هم با دایره این جمع را همراهی میکرد .

من از همان زمان بیتهای انان را زمزمه می کردم.

اولین ملودی که ساختید چه نام داشت و برای کجا بود؟

اولین کارم شعری بود برای روز معلم که در سالن آموزش و پرورش زاهدان در سال 1368آن را اجرا نمودم.

در آن سالها شرایط کار و امکانات چطور بود؟

استحضار دارید در ان زمان جنگ بود و امکاناتی از قبیل آموزشگاه موسیقی یا فرهنگسرایی نبود و بنده با یک ملودیکا تمرین می کردم و چون ساز ملودیکا کوچک بود یک دستم روی ملودیکا می گذاشتم و یک دستم را روی زمین به تمرین کتابهای پیانو مانند بیر و خوابهای طلایی می پرداختم.

از محضر کدام اساتید کشور در این مسیر بهره بردید؟

برای تکمیل کردن تئوری و علم هارمونی و سازشناسی و ارکسترشناسی از استاد فرهاد فخرالدینی و برای اجرای عملی پیانو از محضر استاد امیرعلی حنانه و برای مراحل بعدی موسیقی کنت پوان از محضر استاد کامبیز روشن روان بهره برده ام.

چه آثاری را برای صدا و سیمای کشور ساخته اید و شاعر و خواننده این آثار کدام خواننده ها هستند؟

بله بنده از سال 1378 به بعد را به استحضارتان میرسانم.

در سال 1378 اثری برای ایران ساخته و تنظیم نموده بودم که با حضور آقای واحدی صبح بخیر ایران در زاهدان بصورت پخش زنده با صدای اینجانب اجرا شد.

شعری از اشعار استاد حمید سبزواری بنام "وقتی امام آمد" را برای صدا و سیمای تهران ساختم که با ارکستر خود سازمان صدا و سیمای تهران و با صدای آقای شیرازی هر ساله این اثر در ایام دهه فجر پخش می شود.

شعر"آسمانی" از اشعار سرکار خانم گودرزی را ساختم که با صدای آقای علی تفریشی بمناسبت روز مادر پخش شد.

اثر سلحشوران را که از اشعار استاد کافی بود ساخته و تنظیم نمودم که با صدای آقای محسن بهمنی هر ساله پخش می شود.

"اثر مجنون عشق" که از اشعار خانم گودرزی بود و با صدای آقای محسن بهمنی از تمام شبکه ها پخش گردید.

"گل لاله" که از اشعار جناب ذاکر بود و با صدای آقای بهمنی خوانده و پخش گردید شد.

"ماندگاران" اثری بود از اشعار استاد کافی که برای چهره های ماندگارکشور با صدای آقای بهمنی اجراء و پخش شد.

"علی یا علی" اثری بود از اشعار آقای شهاب که با صدای آقای عبدالعظیم کریمی اجرا و پخش شد.

اثر "مهربانی" کاری بود که برای همایش خیرین کشور ساخته و تنظیم نمودم و با صدای آقای گودرزی خوانده شد.

اثر "ای کهن ایران من" اثری بود که به پیشنهاد وزارت نفت برای همایش بزرگ طلای سیاه در عسلویه ساخته و تنظیم و خواندم.

اثر "فارس بر قله افتخار" اثری هست که بعنوان سرود ملی فارس آماده شد این اثر ملی و حماسی بود که با ارکستر صدا و سیمای استان فارس نواخته و با صدای آقای حامد فقیهی خوانده شد.

اثر "نماز دریا" به سفارش ستاد کل نیروهای مسلح ساخته و تنظیم نمودم که با صدای آقای محسن بهمنی این اثر اجرا و پخش گردید.

آثار دیگری هم هست که هم اکنون حضور ذهن ندارم.

از اجراهای زنده ی خودتان بگویید.

تا سال 1379 بنده اجراهایی داشته ام. از سال 1375 در ایام دهه فجر در استادیوم 17 شهریور روز 22 بهمن ملودی هایی را با دوستانم آماده می کردیم و بنده این ملودی ها را می خواندم. همچنین به دعوت شهرداری زاهدان در باغ معلم اجرایی را داشتم که آثار سیستانی می خواندم. برای جشن فارغ التحصیلی دانشجویی علوم پزشکی و جشن ازدواج دانشجویی دعوت می شدیم و چندین اثر از آثار خودم را می خواندم. متاسفانه هنوز موفق به اجرای کنسرت در شهرم نشدم. ولی در تهران و شیراز کنسرتهای زیادی را با تنظیم ارکستراسیون داشته ام ان هم با پنجاه الی شصت نفر و خواننده های متفاوت.

آیا تاکنون در حضور مقامات کشوری اجرا اثری از خودتان داشته اید؟ بله. در سفر آقای هاشمی رفسنجانی به شهر خاش بنده یکی از آثارم را اجرا نمودم و همچنین در سفر آقای خاتمی 2 اثرم را اجرا نمودم. و در سفر مقام معظم رهبری ساخت اثر علی علی(ع) را که با 250 نفر گروه کر و خوانندگی آقای محسن ذوالفقاری بود در کنار آقای احمد گلیانی و زنده یاد استاد علی شهری اجرا نمودیم.

برای کدام خواننده ها آهنگسازی و تنظیم ارکستر نموده اید؟ در زاهدان برای آقای رضا ترابی که خود ایشان نوازنده سنتور بودند چند اثری ساختم و برای آقای محمدی پورآهنگ "موکه مه کنجه که تو نو" که شعر آن را استاد اسکندری سروده بودند تنظیم کردم که از شبکه زاهدان به تکرار پخش شد. در تهران برای خوانندهای زیادی ملودی ساخته و تنظیم کردم. آقای بهرون، آقای بهمنی، آقای علی تفریشی، آقای حمید شیرازی، آقای عرفان، آقای عبدالعظیم کریمی، آقای وحید و مجید خراطها، آقای گودرزی، آقای آبادیان، آقای حمیدی، آقای بیدل، آقای چمیانی، آقای حامد فقیهی، آقای حمید احمدی، آقای امید شکری و دیگر عزیزانی که حضور ذهن ندارم.

در جشنواره ها هم شرکت داشته اید؟ بله در سال 1377 مقام اول جشنواره پروازدر تهران را دریافت نمودم. در سال 1378 جشنواره ای در استان برگزار شد که مقام نخست همراه با دیپلم افتخار را دریافت نمودم. در سال 1382 در جشنواره آموزش و پرورش تهران مقام نخست کشور را دریافت نمودم.

هم اکنون مشغول چه کاری هستید؟ در حال حاضر موسیقی متن یک سریال را در دست آهنگسازی و تنظیم دارم. آلبوم برمیگردم با ترانه های استاد اصغر اسکندری و آقای شهریار صفری و سرکار خانم گودرزی و امید شکری را با آهنگسازی و تنظیم و خوانندگی خودم در دست اجرا دارم و کارهای سفارشی برای دیگر خواننده ها در کشور.

چه شاخصه ای در کارهای موسیقیایی خود می بینید؟ و آیا شیوه ی متفاوتی برای خوانندگی دارید؟

فکر نمی‌کنم. این حس خواننده‌هاست که فرق می‌کند. ملودی ساخته و جایگاه اجرایی آن برای یک خواننده بسیار مهم است. من سعی دارم موسیقی را آنطور که هست اجرا کنم. گاهی یک ترانه نیاز به ریتمی تقریبا تندتر دارد یا نه، برای یک ترانه دیگر ریتمی آرام‌تر انتخاب می‌شود که این بستگی به ترانه و تبحر آن آهنگساز دارد که تا چه اندازه اوزان شعری را بداند مثلا (فاعلاتن فاعلاتن فاعلن) و بتواند این اوزان را در وزن‌های موسیقی اجرا کند. من سعی دارم ملودی‌هایی که می‌سازم با حس خودم بخوانم.

آیا شما میلی به بازخوانی آثار قدیم دارید؟

بنده حدوداً 30 سال است که به این هنر مشغولم و 23 سال است که آن‌ را بطور حرفه‌ای دنبال می‌کنم و آرزو دارم موسیقی فورکلور سیستانم را در جایگاه بسیار ارزنده و والا بشنوم. به همین انگیزه سال‌ها دور از سیستان و در شهرهای قریب به جهت فراگیری این هنر از محضر اساتید برجسته کشور بهره برده و با کمال میل هم به تنظیم مجدد و هم به خوانندگی این آثار خواهم پرداخت و بنا دارم قطعاتی از این آثار را همانند همان تنظیم قبل که از کیفیت پایین‌تری است مجددا در استودیو خودم با حضور نوازنده‌ها با کیفیتی مطلوب برای آیندگان اجرا کنم.

آیا مایل به ساخت اثری حماسی برای استانمان، همانند اثرتان "فارس بر قله افتخار"، هستید؟ و اصولاً در بخش موسیقی محلی سیستان چه کارهایی انجام داده اید؟

سال‌هاست با این فکر که روزی بتوانم اثری متفاوت برای حماسه‌های شگرف استانم بسازم، زندگی کردم که خوشبختانه شعری بسیار قوی از استاد اصغر اسکندری در مورخه 4/9/93 دریافت نمودم. مراحل آهنگسازی تمام شده، در مرحله تنظیم و سازبندی این اثر هستم. این اثر بنام "ای سرزمین رستم و دستو" که بصورت اثری حماسی با ده نفر گروه کر و 22 نفر نوازنده در دست ضبط است.

در بخش موسیقی فور کلوریک منطقه ای از شعرای سیستانی از جمله استاد اصغر اسکندری شعر هایم را دریافت نمو ده ام که به معرفی چند اثر می پردازم 1-شعر عشق مه استی سیستو 2-کوه خواجه ای نگین کچ دریا کوه گنج 3-ای خدا کلایه مره سر چو مکو در رابطه با خشک سالی سیستان بود 4-عید فطر است از اعیاد خدا. که این اشعار را در سالهای 1378 تا 1380 قبل از رفتنم به تهران ساخته و تنظیم و خوانده ام که از صدا و سیمای استانمان در همان سالها پخش شده اند و امسال هم در شب عید غدیر اثری بنام دریای بی ساحل از اشعار استاد اصغر اسکندری را ساخته و تنظیم و خواندم که در این موضوع بیشتر باید صحبت کنم و هچنین اثری دیگر برای ماه محرم بنام ای ذوالجناه را بصورت موسیقی عاشورایی به گویش سیستانی ساخته و تنظیم و خواندم و سه اثر جدید از اشعار استاد اسکندری در دست تنظیم و خواندن دارم که انشاءا... در آلبوم برمی گردم منتشر خواهد شد.

اما در این مورد گله ای دارم که اجازه می خواهم عرض کنم، هر اثر موسیقیایی دارای مراحلی است که می بایست انجام شود بنده عرض میکنم. اول شعر سروده شود. آهنگسازی شود. تنظیم شود. نوازنده ها آن اثر را بطور صحیح بنوازند. استدیویی باشد تا این اثر ضبط شود. این اثر توسط یک متخصص صدابرداری میکس و اصطلاحا بالانس شود. یک خواننده وکال این اثر را بخواند. صدای خواننده با موسیقی میکس شود و در نهایت مسترینگ آن اثر (اثری که قابل شنیدن هست) تولید شود. خوب این مراحل هزینه و زمان خاص خودش را دارد. بنده اثر دریای بی ساحل را به عشق مولایمان علی(ع) و مردم فهیم و غیرتمند استانمان ساخته و تنظیم و به گویش سیستانی خوانده بودم و برای دوست بسیار عزیزم جناب آقای احمدی مسئول واحد شعر و موسیقی صدا و سیمای زاهدان ارسال نمودم. این اثر در شورای موسیقی مطرح شده و گفتند دریای بی ساحل یعنی چه؟

باید بگویم منزل شاعر این اثر در چند قدمی صدا و سیمای زاهدان بوده و تلفن این عزیز را هم داشته اند می بایست از خود شاعر سئوال می کردند. البته من خدمت این شورا ی محترم باید عرض کنم دریای بی ساحل به معنای دریای بی کران. که اگر بخواهیم شخصی را به این عنوان نسبت دهیم. یعنی صبور. یعنی بی نهایت. یعنی بزرگ. یعنی قلبش به وسعت اقیانوسهاست که ساحلی برای مهربانیهایش وجود نداشته و دارای حد و مرزی نیست.

که متاسفانه این اثر را پخش نمی کنند. برای من خیلی جالب است که کارشناسان موسیقی که باید به بررسی و نقد اثر از جنبه های علمی و فن موسیقی بپردازند، تنها به عنوان اثر اشکال وارد کردند نه بخش تخصصی این اثر، به هر حال امیدوارم با توجه به کمبودهای فراوان موسیقیایی در سیستان کارشناسان موسیقی صدا و سیما با دیدی بازتر و تخصصی تر به کارها نگاه کنند.

این رفتار یک رفتار منطقی و حرفه ای نبوده و نیست که کاری در این سطح را نادیده بگیرند.

استحضار دارید که در هر استان شبکه های مربوط به خود آن استان هستند که هنرمندان آن استان را پشتیبانی می نمایند و آثارشان را با کمال میل پخش می نمایند ولی بنده با توجه به اینکه آثار زیادی برای مناسبتهای مختلف و برای شبکه های مختلف ساخته و خوانده ام این آثار در آن استانها همیشه پخش می شوند متاسفانه آثار بنده از رسانه شهر خودم پخش نمی شود.

با توجه به آشنایی و دانش شما در هنر موسیقی از قبیل آهنگسازی و تنظیم و خوب خوانندگی آیا تمایل دارید برای دیگر کسانی که در شهرمان دوست دارند خواننده شوند کلاسهایی در زمینه آهنگسازی و خوانندگی گذاشته و تدریس نمایید؟

بله باعث افتخاره انشاءا... شرایط مهیا شود مانند کلاسهایی که در تهران و شیراز در آموزشگاه ها برای هنردوستان برگزار نموده ام دراینجا هم در خدمت همشهری های عزیزم باشم.

در انتها از خانواده ی خودتان بگویید و بفرمایید چند فرزند دارید و آیا همسر و فرزندانتان در این راه با شما همراهند؟

بنده سه فرزند دارم که اولی دانشجوی رشته مترجمی زبان هست. دومی سال آخر رشته طراحی دوخت می خواند. سومی پسر هست که سوم دبستان می باشد ایشان هم نوازندگی پیانو را در کنار خودم و خوانندگی را در کنار مادرش کار می کند. لازم بذکر است که دو کار کودکانه هم در مهد کودک های شیراز خوانده که استفاده می شود.

همسرم سرکار خانم قاسمی ازغندی که هر چه بگویم به اندازه یک ثانیه تنهاییهایش را نمی توانم جبران کنم همسری صبور و مهربان. باید اعتراف کنم هنرمند اصلی ایشان هستند که با صبوری توانستند بنده را در این مسیر حمایت کنند. ایشان هم دستی در عرصه شعر و شاعری در استان فارس دارند و گاها در شبکه فارس در برنامه مشاعره حضور دارند.

و خواست ایشان بود که دوباره بعد از بیست سال آهنگسازی و تنظیم برای دیگر خواننده ها شروع به خواندن کنم و آثاری را با آهنگسازی و تنظیم و خوانندگی خودم اجرا نمایم.

اگر در پایان سخنی دارید بفرمایید.

با تشکر از حضرتعالی بنده با توجه به فرهنگ غنی و قابل توجه استانمان آرزو دارم روزی بتوانیم در ارتقاء و ترویج فرهنگ موسیقی استانمان هر چند کوچک حضوری موثر داشته باشم.

نیک سه‌شنبه 16 دی 1393 ساعت 23:08

سلام...امروز در واتساب ساعت 5 عصر خبری منتشر شد که استاد محمد رضا میری در برنامه شب پارسی ساعت 8.45 دقیقه اجرا دارد برنامه شروع شد و مدت 45 دقیقه از استاد محمد رضا میری تقدیر شد و من این برنامه رو از شبکه فارس دیدم ..ایشان 2 اثر از آثارشان را که با ارکستر صدا و سیمای فارس ساخته و تنظیم نموده بودند را بمناسبت میلاد حضرت محمد ص و هفته وحدت خواندند ..و در این برنامه سیوال شد که شما اصالتن شیرازی هستین . گفتند من بچه زاهدانم و مهمان شیراز هستم ودر این لحظه تمام اعضای خانواده به افتخار استاد دست زدند که نام سیستان را زنده کرد این است افتخار سیستان .... آقای مدیر محترم وب من این برنامشو ضبط کردم یه حرکتی بکن واین برنامه مستند این هنرمند سیستان رو بزار برای همه هم استانی های خوبمون .....
دمت گرم و زنده باد سیستان 93/10/16

دوست عزیز و ارجمندم
شما چندین پیام با همین مزموم ارسال داشته اید
و من در نظرات ارسال داشتم مطمنا علاقمندان به صدای ایشون پیگیر خواهند بود.
لطفا لینک مربوطه را در همین نظرات بزارید تا در وبلاگ به اشتراک بزارم

ممنون

nik پنج‌شنبه 18 دی 1393 ساعت 16:39

سلام ...از همکاریتان ممنونم .همانطور که گفتم من کارهای استاد میری رو رسد میکنم ولی کارهای جدیدش رو هیچ جایی نذاشته نمی دونم چرا ؟
خوب طبق فرمایش مدیر محترم وب دوستداران کارهای استاد محمد رضا میری میتوانند به این آدرس ها مراجعه کنند.
facebook.com/studio90music
www.mohammad reza miri.ir
www.sistanmusic.blogfa.com




بیوگرافی محمد رضا میری - بیا تو موزیک - blogfa.com
studio90miri.blogfa.com/post-1.aspx - Translate this page



Blogfa
studio90miri.blogfa.com/Translate this page
+ نوشته شده در چهارشنبه بیست و هشتم خرداد 1393ساعت 0:28 توسط | نظر بدهید. + نوشته شده در چهارشنبه بیست و هشتم خرداد 1393ساعت 0:27 توسط | نظر بدهید

ق جمعه 30 مرداد 1394 ساعت 13:34

http://www.aparat.com/v/veVty

DAMEEEEET GARRRRRM
MOHAMMAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAD

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد